Szeretettel köszöntelek a Rajzfilmfüggők Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajzfilmfüggők Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Rajzfilmfüggők Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajzfilmfüggők Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Rajzfilmfüggők Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajzfilmfüggők Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Rajzfilmfüggők Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajzfilmfüggők Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Egy tanulmány szerint a gyerekek meglepően érzékenyek az általuk bálványozott mesehősök alkatára, és nagymértékben befolyásolja az evési szokásaikat az, hogy milyen rajzfilmeket néznek.
Egy felmérés szerint az elmúlt 30 évben a gyermekek körében megkétszereződött, a serdülőknél pedig megnégyszereződött az elhízással küzdők száma. Egy új kutatás szerint ebben komoly szerepe lehet a kövér mesefiguráknak is.
Shrek, Homer Simpson, a South Park szereplői, Balu a Dzsungel könyvéből, Cucu Malac a Bolondos dallamokból vagy Micimackó. Csupán néhány „név”, amely minden gyerek számára ismerős a mesék világából. Azonban még valami összeköti őket: mindannyian igen pocakosak. Kutatók szerint a kövér mesefigurák komoly veszélyt jelentenek a gyermekkori elhízás szempontjából – írja a Daily Mail.
Egy tanulmány szerint a gyerekek több magas kalóriatartalmú édességet, például kekszeket vagy édességeket esznek, ha túlsúlyos meseszereplőket néznek. A Colorado Egyetem kutatói szeretnék figyelmeztetni a szülőket, hogy a gyerekeket igenis befolyásolja az általuk bálványozott rajzfilmfigurák testsúlya.
Az oválisra vagy tojás alakúra rajzolt figurákat a gyerekek hajlamosak túlsúlyosként érzékelni, akkor is, ha képzeletbeli lényekről van szó.
Margaret Campbell professzor, a tanulmány vezető szerzője elmondta, hogy „eddig még nem végeztek olyan kutatást, melyben azt vizsgálták, hogy a mesefigurák milyen sztereotípiákat építenek ki a gyerekekben. Még abban sem voltunk biztosak, hogy a gyerekek tisztában vannak a testtömeg normákkal. De meglepő módon az emberi sztenderdeket alkalmazták a rajzfilmfigurákkal szemben is, vagyis olyan lényekre, amelyeknek nincs is igazi körvonaluk.”
Sőt, Campbell professzor szerint a tojásdad szereplők a gyermekek étrendjét is befolyásolják, arra bíztatva őket, hogy minél több egészségtelen ételt egyenek. „Azok a gyerekek, akik olyan meséket néznek, melyekben kövérek a főhősök, majdnem kétszer annyi ropogtatnivalót esznek, mint azok, akik „egészségesebb” figurákat néznek, vagy egyáltalán nem néznek meséket”- magyarázta.
Ezt most egy kísérlettel is sikerült bebizonyítani, amelybe 300, 8 és 13 év közötti gyermeket vontak be. Először egy teszt segítségével vizsgálták, hogy mennyire vannak tisztában az egészség fogalmával. Hat képpár közül kellett az egészségesebbet kiválasztaniuk, mint például alvás vagy tévénézés, cukros üdítők vagy tej, játék a szobában vagy a szabadban. Ezután rajzolniuk is kellett, amelyekből azt vonták le, hogy a gyerekek igenis rendelkeznek egészségügyi ismeretekkel.
Campbell szerint „ez a legfontosabb információ, amit tovább kell vizsgálnunk. Viszont fontos, hogy a gyerekek nem feltétlenül a korábbi ismereteik alapján döntenek, hiszen a kövér mesefigurák hatására több sütit ettek, holott tudták, hogy az nem egészséges. Ezért is fontos bővíteni az ismereteiket, így később önállóan is jobb döntéseket hozhatnak, például a táplálóbb ételeket választják az iskolában”- véli a professzor.
A szakemberek arra is felhívták a figyelmet, hogy a marketing is
hatással van a gyerekekre. Úgy tűnik, hogy ezt a cégek is kezdik
felismerni. Néhány évvel ezelőtt a Kellogg’s vállalat cserélte le az
egyik ismert figuráját, Tony Tigrist. Beismerték a felelősségüket a
gyermekek étkezési szokásainak kialakításában, így a tigris új külsőt
kapott. A karcsúbb és sportosabb karakterhez a felmérések szerint a
cukros gabonapehely helyett az egészségesebb étkezést kapcsolták a
gyerekek.
„Szeretném látni, hogy a többi vállalat is nagyobb
felelősséggel hozza meg a marketing döntéseit” – mondta Campbell
professzor, aki szerint természetesen a szülők felelősségét sem lehet
alábecsülni.
Forrás:http://www.atv.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
A Peppa malac és a Jégvarázs is túl erőszakos a gyerekeknek
Hungarikum lett a Magyar népmesék rajzfilmsorozat
Rajzfilmként is jön az X-akták
80 éves a világ leghíresebb rajzfilmnyula